Thursday 26 July 2012

bazar ramadan

hari ni baru la aku ke bazar ramadan dgn cha.. lepas sekola kami terus ke bazar ramadan.. kat bazar ramadan aku jumpa la anak murid lama aku.. aiman.. masa kat sk rawang dulu.. budak ni pelajar miskin... miskin sgt.. kasut koyak.. beg tak semenggah... kesian sgt aku tgk... pergi sekola tak bawak duit.. kadang2 seharian dia tak makan... jadi dulu aku selalu bgi duit.. utk dia buat belanja... atau apa2 la dia nak buat.. alhamdulillah hari ni aku jumpa balik anak angkat kesayangan aku ni berniaga kat bazar ramadan .. dah besar dia.. leh bantu keluarga dah pun...

dia jual apam balik.. aku beli la satu.. mula2 aku tak nak , pas tu sbb tgk aiman terus ok la , cgu amek satu... harga rm 3 satu... tapi aku bgi rm 6.. lebih tu amek la aiman... buat belanja, duit raya..

kesian sgt aku tgk aiman tu... smpa jer aku kat rumah, n makan apam tu... berlinang air mata aku...
sabarla sayang... mungkin satu hari nnt Allah akn membantu mu jua sebagaimana aiman bantu keluarga... amin....

No comments: